ניסיתם לחשוב פעם על המוצר או השירות שאתם מוכרים?
איך משתמשים במוצר? איך מרגישים לפני השימוש? תוך כדי? אחרי השימוש? איך הלקוח מרגיש כלפי התחום שבו העסק שלי נמצא?

את התשובות לשאלות החשובות האלו אנחנו נגלה במהלך הדיאגנוסטיקה, שהיא חלק חשוב מאוד בתכנון האסטרטגי.
אז מהן תובנות צרכניות-
תובנה צרכנית היא למעשה הצורך המרכזי שיניע בסופו של דבר את קהל המטרה להזדהות עם המותג שלך ולרצות לרכוש את המוצרים שלך. בעידן שבו רוב השווקים רוויים ובידול מוצרי אינו יכול להוות יתרון ארוך טווח (כי יכולים להעתיק אותנו ברגע), האתגר הוא כפול, גם לאתר תובנה צרכנית מבודלת מהמתחרים בקטגוריה וגם שהיא תהיה תובנה אמיתית עם עוצמה ורלוונטיות למותג.
ברגע שמותג מאתר תובנה צרכנית מהותית אשר רלוונטית לעולם המוצר שלו, הדרך משם לקונספט הפרסומי ולמסרים הפרסומים קצרה וממוקדת.
מהן התובנות הצרכניות סביב המותג/המוצר שלנו ?
תובנות שימוש– איך משתמשים במוצר? איך מרגישים לפני השימוש? תוך כדי? אחרי?
איך זה נראה ? איך פותחים אותו? איפה שמים אותו בדרך כלל?
תובנות לקוח- מה מרגישים כלפי התחום הזה? מה העמדה של הלקוח (הצרכן) כלפי הנושא?
איך מקבלים החלטות בשוק הזה?
תובנות אנתרופולוגיות- אילו מאפייני הלקוח בהקשרים תרבותיים או איך מקובל להתנהג בתרבות שבה הלקוח חי?
תובנות סוציולוגיות- מגמות חברתיות מקומיות או עולמיות שיכולות להשפיע על הצרכן שלנו, תשומת לב וזיהוי מגמות בשיח הציבורי.
תובנות פסיכולוגיות- מהם המאפיינים הפסיכולוגיים של קהל המטרה כבן אדם?
אז, באיזה מהטרנדים טמון פוטנציאל עבור המותג שלך?
איך מאתרים תובנה צרכנית ?
תובנה שעונה על צורך גבוה-
צרכנים מחפשים להגיע למימוש עצמי ולהגשמת שאיפות אישיות, והמותגים מגשימים את הצרכים הללו. המשמעות היא שגם המותג שלך צריך למצוא את הצורך הגבוה והאמיתי שעליו הוא באמת עונה. הצרכים הללו יכולים להיות, חיים טובים יותר, נוחים יותר, חיבורים רגשיים, הנאה , יעילות , פשטות, רווח כספי ועוד. בסופו של דבר הצרכן צריך לקבל תשובה חדה וממקודת לשאלה איך המותג שלך והמוצרים שלך משפיעים על החיים שלו.
תובנת חיים-
כדי להגיע לתובנה צרכנית שתוכל להוות בסיס איתן למותג ולמסר הפרסומי שלו, רצוי לנסות ולאתר תובנת חיים אמיתית.
תובנת חיים אמיתית בפרסום מותגים היא תובנה שמצליחה לייצר את תחושת ההזדהות כאילו כתבו את הסיטואציה ממש עליי. אני מרגיש שגם אני חוויתי את הסיטואציה הזו.
אגב, כל סדרות הסיטקום שאתם מכירים בנויות בעיקר מתובנות חיים- חברים, סיינפלד, שמש, החיים זה לא הכל, רמזור, צומת מילר, החברים של נאור והרשימה עוד ארוכה, לוקחים תובנת חיים חזקה, מוסיפים לה שחקנים טובים, קצת סיפור רקע ויש לנו אחלה סיטקום.
אז כדי להתחיל לחשוב כמו מותג גדול, התחילו לאסוף תובנות צרכניות רלוונטיות לתחום, הקטגוריה, המוצר או השירות שלכם, הן בטוח יובילו לקמפיינים מעניינים שיצליחו למשוך את קהל היעד למותג שלכם, לייצר העדפה, קניה והכי חשוב נאמנות, לכו תדעו, אולי אתם ג'רי סיינפלד הבאים ?