fbpx

תוכן לסושיאל

המטרה ביצירת תוכן לסושיאל היא לבנות אקו סיסטם מובנה, כזה שיאפשר לדברים לרוץ באופן אוטומטי, סיסטמטי, ורפטטיבי. עוד לפני שאנחנו מתחילים לחשוב על יצירת תוכן ובניית אקו סיסטם הנה כמה עקרונות שאני מקפיד עליהם כשאני בונה אסטרטגיית תוכן למותגים שאני עובד איתם.

לחשוב על הפעולה הבאה- כל הזמן נסו לחשוב ולהתאים את עצמכם לאופן שבו הצרכן שלכם פועל.

נסו להתאים את המסרים כדי שיבצע את הפעולה הבאה שאותה הייתם רוצים שיעשה, 

לדוגמא- יוסיף לסל, יעבור לרכישה, ירשם לאתר, ייכנס לאתר, יעשה לייק, ישתף וכו' . 

חוויה הוליסטית בהתאם לפלטפורמה בה יעלה התוכן

כל הזמן חשבו על המדיה בה בחרתם להעלות את התוכן, והשתמשו בה בתבונה. 

לכל אחת מהמדיות יש רזולוציות וגדלים שונים להעלאת תוכן, יש כפתורים המניעים לפעולה, יש סגנון צפיה, באיזה "מצב" הצרכן הפוטנציאלי או הצופה בתוכן נמצא בעת שהוא צופה בתוכן ? 

כל הזמן נסו לחשוב על ה"כלי" בו אתם ממלאים את התוכן שלכם, 

האם הוא מתאים ? איך יהיה נוח לצרכן להשתמש בו ולהנות  ממנו ? 

זכרו, לא לאנוס את הפלטפורמה. 

דאטה, דאטה, דאטה ועוד פעם דאטה

חשבו על זה, אם למשה רבנו במעמד הר סיני הייתה את האפשרות לדעת כמה אנשים מקשיבים לו? עד כמה הם באמת מאמינים לו? הם באמת רוצים לקבל את התורה? 

להבדיל אלף אלפי הבדלות, יש לכם את האפשרות לדעת כל הזמן מלא נתונים על התוכן שאתם מעלים, אז קודם כל תבינו שמדובר במסע לטווח רחוק, וגם אם אתם עוד לא הגעתם ליעדים שלכם מבחינת כמות צופים, תנועה לעמוד, תגובות, לייקים, שיתופים וכו' .. זכרו כי הכל עניין של זמן, והסבלניים יצליחו לטווח הרחוק. 

נסו כל הזמן ללמוד מהן השעות בהן התוכן שלכם מתפוצץ? 

הימים המיוחדים בהם התוכן שלכם סוחף תגובות ולייקים ? 

נסו לבדוק לאיזה מסוגי התכנים שאתם מעלים הצרכנים שלכם מתחברים יותר ? 

היו ערניים לטרנדים בפלטפורמות. 

בקיצור, נסו להפוך להיות מומחים לנתונים, זה מה שיעשה את ההבדל ביניכם לבין המתחרים הישירים והעקיפים שלכם, כי תיהיו בטוחים שהם בוחנים את הדאטה טוב טוב. 

עגנו ביומן

אם אתם חושבים שאתם יכולים לבנות אקו סיסטם אמיתי לעסק שלכם, שברובו יושב לכם בראש, יש לכם טעות ופוטנציאל גבוה לכאבי ראש. 

שימו בלוז שלכם לפחות פעם בשבוע שאתם מקדישים ליצירת תוכן. 

חצי שעה ואפילו שעה שאתם מתעסקים רק בזה. 

בתור בעלי עסקים יש לכם מלא דברים סביבכם שדורשים המון תשומת לב, החל מספקים, עובדים, לקוחות, מתעניינים, משפחה, חברים, זוגיות ועוד ועוד … יותר מדי הסחות דעת שיסיטו אתכם מהמטרות שלכם. 

אז עגנו לכם ביומן פגישה עם עצמכם בה אתם חושבים על התוכן לתקופה הקרובה, והיעזרו באנשי מקצוע רלוונטים כדי להפוך את התוכן למנצח. 

איזה תוכן להעלות

אחת השאלות שחוזרות על עצמן הכי הרבה בפגישות שלי עם לקוחות ובשיחות עם בעלי עסקים/מותגים היא איזה תוכן מתאים לעסק שלי ? על מה לדבר בדיוק כשאני מעלה תוכן ?

אתם אולי חושבים שאתם לא מעניינים אף אחד, אבל תיהיו בטוחים שיש צרכנים פוטנציאליים שהיו רוצים לדעת עליכם עוד, בין אם אתם מותג מתחום האופנה, האוכל, הקמעונאות, נותני שירותים, זה באמת לא משנה מאיזה תחום אתם מגיעים אתם בני אדם כמו כולם, ובני אדם רוצים לקנות מבני אדם, איך "נוכיח" לצרכנים הפוטנציאליים שלנו שגם אנחנו אנשים, כמוהם ? 

נספר להם סיפור ! 

אז קודם כל חשוב להבין מה הסיפור של המותג שלכם ? 

מהי אסטרטגיית המותג ? מהן האסוציאציות המרכזיות אותן הייתם רוצים להעלות בראש של הצרכנים הפוטנציאליים שלכם ? האם אתם יודעים מהו הערך המבדל המרכזי של המותג שלכם ? 

מהו הערך הפונקציונאלי או האמוציונאלי שאתם נותנים ללקוחות שלכם ? 

מהן "הבעיות" אותן תוכלו לפתור ביחד איתם ? 

נסו לחשוב על תכנים אותנטיים, אתגרים אמיתיים, קטנים או גדולים מהיום יום שלכם או של הלקוחות שלכם, 

נסו להיות שם בשביל הקהל שלכם, להתאים את התוכן לצרכים והרצונות שלהם וכמובן לשמור על ערכי המותג שבניתם. 

לטווח הרחוק, העקביות, ההתמדה והאנושיות שתראו לקהל שלכם זה כל הקסם שיעזור לכם לחבר אותו אליכם, לתת בכם אמון, להעדיף אתכם על המתחרים, לקנות והכי חשוב להיות נאמנים לכם. 

בשורה התחתונה- שחררו את כל החסמים שבניתם לעצמכם בראש ופשוט תתחילו לייצר תוכן.

כשאני בונה אסטרטגיית תוכן עם מותג, היא בדרך כלל מבוססת על אסטרטגיית המותג שלו, אז אם יש לכם אסטרטגיית מותג בנויה ומתכוננת היטב, כל מה שנשאר לכם זה להתחיל לצלם לערוך ולהעלות. 

אם עדיין לא גיבשתם אסטרטגיית מותג מלאה, צרו איתי קשר ונוכל לבנות יחד את תכנית הפעולה שתהפוך את העסק שלכם למותג על. 

 

פשוט שלחו הודעה ב-

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בקרוב :)

דילוג לתוכן