fbpx

איך למכור לדור ה-Z ?

יזמים, סקרנים, דעתנים ורוצים להשפיע אלו רק חלק מהתכונות שמאפיינות את הדור שנולד בין השנים 1996-2012. איך אפשר לגרום להם להתחבר למותג שלנו? ואיך גורמים להם לקנות מאיתנו יותר?

קודם כל נתחיל עם קצת מספרים, כשאנחנו מדברים על דור ה-Z מדובר בכ2.5 מליארד אנשים ברחבי העולם, כאשר בישראל מדובר בכ- 42% מהאוכלוסייה.

בני דור ה-Z גדלו בזמני כלכלת מיתון מצד אחד ומצד שני זכו לגדול לתוך סביבה טכנולוגית, רשתות חברתיות וגלובליזיציה שבאה ליידי ביטוי בכל האספקטים בחייהם.

מבחינה התנהגותית בני דור ה-Z נחשבים לא ברורים אך מכורי תקשורת, מחפשי אמת, ריאליסטים, מודעים לעצמם, פתוחים לשמוע דעות שונות משלהם, פועלים למען מטרות מגוונות, מרוכזים מאוד במחר ובעתיד שלהם, מחפשים בטחון כלכלי ותעסקותי תוך חיפוש אחר כלים להתמודדות, ידועים ברצון לשקיפות, כנות והכי חשוב עצמאות.

כצרכנים מדובר בדור שעשה מהפכה בעולמות המיתוג, בני דור ה-Z כבר לא מכירים בגבולות, הם מעדיפים מותגים שנותנים תחושה אותנטית, אמיתית, והם נורא דעתנים לגבי תרבות הצריכה שלהם.
כדור מדובר בח'ברה יזמים, אשר מחפשים להשפיע לטווח הארוך, רוצים להיות אדונים לעצמם, להתקדם ולהצליח ניהיה יותר חשוב מלהרוויח הרבה.


בני דור ה-Z רוצים לעבוד פחות שעות.
הם מבינים שאפשר להיות יעילים יותר כשעובדים מהבית, או כשעושים כמה דברים במקביל, מבינים כי האקדמיה איבדה את קרנה, וכי היום פשוט ניתן ללמוד הכל דרך האינטרנט.

במחקרים שנעשו גילו כי Gen Z מוציאים יותר כסף על מוצרים או שירותים בעלי ערך מוסף, כזה שמשרת את הרדיפה שלהם לחיים טובים יותר מבחינה תדמיתית, נהנתנית ובריאותית.
לעומת זאת, מוציאים פחות על מוצרים שאינם מקנים ערך מוסף במימד הפונקיונאלי או האמוציונאלי.

יש לקחת בחשבון כי ב2025 דורות הY וה-Z יהוו כ-75% מכוח העבודה הגלובלי.
בעשור הקרוב, יכנסו לשנות השיא ביכולות ההשתכרות וההוצאה שלהם ויהיו בעלי כוח הקנייה המשמעותי ביותר.

אז אחרי שהכרתם את בני דור ה-Z יותר טוב אפשר להתחיל לדבר על איך לשווק ולמכור להם,
אספתי כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם במשימה הלא פשוטה הזו, השתמשו בהם בתבונה :


1. מודעות סביבתית

כ70% מבני דור ה-Z העידו כי הם יעדיפו לקנות ממותגים שמקדמים נושאים חבריים וסביבתיים שהם מאמינים בהם, הם אפילו יהיו מוכנים לשלם על המוצר או השירות שלהם יותר.
נסו לחשוב על אג'נדה חברתית או סביבתית שיכולה להתאים לעולמות התוכן של המותג שלכם, תמיכה בעמותה, שימוש בחומרי גלם מתכלים או ממוחזרים ותמיכה בהעסקה הוגנת ושוויונית אלו רק חלק מהדוגמאות לנושאים שתוכלו לשלב בקלות במותג שלכם.

2. מודעות מגדרית

דיברנו קודם על כך שבני דור ה-Z פתוחים לשמוע דעות שונות משלהם והם מאופיינים בסובלנות מאוד גדולה.
מותגים שמציעים מוצרים או שירותים לזוגות חייבים להכיל את האופציה לבני אותו המין (להט"ב).
אלמנט נוסף שחייב לקחת בחשבון הוא כתיבה דו מגדרית, לשני המינים כדי שאת הפנייה שלכם ללקוחות כולם יקלטו באהבה, גברים ונשים.

3. חופש ועצמאות כלכלית

בני דור ה-Z גדלו על המושג הזה, עם התפתחות הטכנולוגיה האפשרויות להתחיל להרוויח כסף פתוחות לכולם, בלי הגבלת גיל או מיקום גאוגרפי.

בני 16 ומעלה שמתחילים לייצר לעצמם הכנסה פסיבית, בלי להתאמץ יותר מדי, זוהי תופעה שאנחנו רואים שהולכת ומתגברת, לדעתי גם תתגבר ותעבור לבני דור האלפא (הבאים אחרי ה-Z).
בני דור ה-Z גדלו על מציאות כלכלית לא פשוטה, שעזרה להם לפתח חושים ותפיסה מאוד מגובשת על כסף, החלום על חופש כלכלי הפך מזמן למטרה ויש כמה דרכים לשלב אותו בעולמות התוכן של המותג שלך.
נשאו לחשוב על מסרים שיווקים ועוגני תוכן שיגבירו את תחושת העצמאות הכלכלית אצל הלקוחות הפוטנציאליים, אפילו תנו להם רעיונות לאיך אפשר להתפרנס בעזרת המוצרים או השירותים שלכם, איך המוצר או השירות שלכם יהפוך אותם לפרודוקטיבים יותר, יצירתיים, עוצמתיים וכו' .

4. רספונסיביות למובייל

שימו לב שהנכסים הדיגטליים של המותג שלכם מותאמים למובייל, זהו הכלי העיקרי בו בני דור ה-Z צורכים תוכן ואת הקניות שלהם.
אם יש אפשרות לאפליקציה שמאפשרת חווית שימוש טובה יותר מאתר, נסו לשים זאת בראש מעייניכם כשאתם חושבים על הנכסים הדיגטליים שלכם. בטח אם מדובר בעסק שמוכר את השירותים שלו דרך אתר אי-קומרס.

5. צאו מהמיינסטרים

כבר הכרנו את זה שבני דור ה-Z מאופיינים בסובלנות, קבלת האחר והם נורא דעתנים,
נסו לחשוב איך תוכלו להיחשב כמותג שהוא חורג מהנורמות שיצרו לנו הדורות הקודמים.
בעולמנו אנו, קל מאוד להיות מוביל דעה, זה כבר לא מצריך מאיתנו לצאת לכיכר העיר עם שלטים וכבר לא חייב לרוץ לכנסת כדי להשמיע את הדעה שלך.
כדאי שתבינו כי להתמודד מול החברות הגדולות והיציבות יהיה לכם מאוד קשה, לפחות בהתחלה, ולכן קחו בחשבון שאתם במגרש אחר, חפשו אוקיינוסים כחולים ונסו לברוח כמה שיותר מהאוקיינוסים האדומים, זה יהפוך אתכם למיוחדים, ואת השיווק שלכם לזכיר ולכזה המוביל לקניה.

אחד הדברים החשובים שצריך לקחת בחשבון מי שרוצה להפוך להיות מותג על הוא השיווק למגזרים, אחד המאפיינים העיקריים שאפשר לפלח על פיו את קהל היעד שלנו הוא חלוקת הדורות.
בתהליך תכנון אסטרטגי איתי, נוכל יחד להבין באיזה מהדורות טמון הפוטנציאל של המותג שלך, ואיך כדאי לדבר איתו/אליו.


שחר שמיאן

שחר שמיאן

אסטרטגיה, שיווק, מיתוג ומה שבניהם.

פשוט שלחו הודעה ב-

או השאירו פרטים ואחזור אליכם בקרוב :)

דילוג לתוכן