יש שאלה שחוזרת על עצמה הרבה פעמים, באיזה מהפלטפורמות או באיזה מהרשתות החברתיות כדאי שהעסק שלי יפורסם? עשיתי לכם קצת סדר איזה סוגים של פלטפורמות יש ולמי כדאי להשתמש בכל אחת מהן.

כמו שאתם בטח יודעים, יש המון סוגים של כלים להעברת מסרים-טקסט, תמונה, וידאו, תוכן, מאמר, אתר וכו',
מצד שני יש לא מעט פלטפורמות בהן ניתן לפרסם את התוכן שלכם או של המותג שלכם.
לפני שאני אתן לכם רשימה של פלטפורמות בהן ניתן או כדאי לכם לפרסם את התוכן שלכם אני רוצה שתבינו איך כל אחת מפלטפורמות עובדת.
קודם כל אתם צריכים להבין מהם ההבדלים בין פלטפורמה לפלטפורמה,
מהי שיטת הפעולה בפלטפורמה?
האם משלמים לפי חשיפות? קליקים? אוספים לידים או משלמים לפי ביצועים? הפרסום מתבצע באופן אורגני או ממומן? יש אפשרות לבצע רימרקטינג ?
ניתן לחלק את מגוון הפלטפורמות לכמה קבוצות עיקריות-
רשתות חברתיות-
פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב, טוויטר, לינקדאין, פינטרטס ועוד …
רוב קהלי היעד נמצאים שם.
ברשתות החברתיות ניתן לבצע פרסום ממומן או אורגני, יש אפשרויות פילוח רבות, רמת המעורבות גבוהה, אפשר לעשות פרסום רלוונטי לקהל היעד.
הרשתות החברתיות מתאימות למי שרוצה להגיע לקהלים מדוייקים או מצומצמים, ניתן להתחיל מתקציבי שיווק יחסית נמוכים ומשם השמים הם הגבול.
מנועי חיפוש-
אחד הגדולים והמפורסמים בעולם- גוגל.
קצת נתונים יבשים- כ75% מהגולשים בוחרים בתוצאות הראשונות בגוגל.
85% לא עוברים לעמוד השני בתוצאות החיפוש !
משמע, כדאי לכם שהעסק שלכם יופיע בעמוד הראשון בגוגל כשמישהו מחפש אתכם או את הקטגוריה.
בעזרת מנועי חיפוש יש לכם את היכולת להופיע לקהל היעד בדיוק בזמן שהוא מחפש אתכם.
במנועי החיפוש עובדים באסטרטגיית pull (משיכה), ובשלות הקניה של הלקוח גבוהה.
חשיבות מאוד גבוהה לרלוונטיות של התכנים באתר שלכם לקהלי היעד תעזור לכם בפלטפורמות מהסוג הזה.
מתאים מאוד לעסקים שמשווקים מוצרים או שירותים שקשה לטרגט בהם על בסיס תחומי עניין.
פלטפורמות פרסום-
דוגמאות- אתרי תוכן גדולים (וואלה, Ynet, Mako וכו')
אתרים שיש אליהם תנועה רבה של גולשים,
מטרה עיקרית- ביסוס נוכחות, תדמית, מיתוג ויחסי ציבור.
מתאים לעסקים עם תקציבים גדולים, לא נדרש פילוח ברמה גבוהה, ניתן לשלב בתוכן האתר בצורה שתיראה כמעט אורגנית.
אתרי נישה-
דוגמאות- יד2, זאפ, איזי, מדלן, כלכליסט ועוד מלא דוגמאות בתתי קטגוריות כמו- מסעדנות, אולמות אירועים, נישות מקצועיות כאלה ואחרות וכו'.
פלטפורמה נוספת שכדאי לשים אליה לב, בטח אם המוצר או השירות שלכם מתאים לקהלים נישתיים.
אתרי נישה מתאימים בעיקר למפרסמים המחפשים גולשים עם כוונת רכישה גבוהה, הלקוחות מגיעים לאתרים האלו כדי לקבל ידע ספציפי בתחום הרלוונטי.
פלטפורמות תוכן ממומן-
כתבות תוכן ממומנות באתרים, טאבולה, אווטבריין וכו'.
פלטפורמות מהסוג הזה מאפשרות לנו להפיץ מאמרים באתרים, המטרה העיקרית הינה למשוך קהל איכותי לקריאת התוכן, יצירת עניין בקרב הגולשים ואפשרות לעשות רימרקטינג.
רימרקטינג- פרסום למי שכבר מכיר אותי או יצר אינטרקציה כזו או אחרת עם אחד מהנכסים הדיגיטליים שלי.
קהל יעד שנמצא באינטארקציה איתי יוביל לתגובות חיוביות יותר לפרסום, הפרסום הופך יעיל וחסכוני, ניתן לעבוד במגוון פלטפורמות, יש אפשרות מהירה להשפיע על דעת הקהל (בעזרת תכנים רלוונטים).
מתאים לעסקים שיש להם נכסים דיגיטליים, כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של העסק.
אז כמו שאמרתי, אני לא אבחר בשבילכם פלטפורמה אחת, אני רוצה שתבינו מה ההבדלים ביניהן ואיך כדאי באמת לבחור פלטפורמה רלוונטית לעסק שלכם.
בתהליך תכנון אסטרטגי נוכל להבין יחד באיזה מהפלטפורמות הקהל שלכם נמצא, ובאיזה מהן כדאי לנו לפרסם ולהעביר מסרים לקהלי יעד פוטנציאליים. השלב הבא- אסטרטגיית תוכן שתהפוך אתכם ואת המותג שלכם למותג על.